Telefoon 0475 470305

A day @ the office

Hoewel ik in mijn introblog aangaf zelf de behandelruimtes in te duiken voor mijn blogserie, kwam ik al bloggend tot de conclusie dat ons gezellige kantoor toch ook écht een plaatsje verdient in de blogserie ‘Backstage @ Huidtherapie Midden Limburg.’ En laat ik er dan ook maar meteen mee beginnen, dan kunnen we dat hoofdstuk afsluiten en kan ik hierna de praktijk in :-)!

De altijd gezellige balie

Toen ik hier 2 jaar geleden kwam werken, was er nog geen aparte kantoorruimte en bevond mijn werkplek zich achter de gezamenlijke en knusse balie van het Paramedisch Centrum Echt. Zoals dat hoort bij een balie, was het een gezellige, maar drukke werkplek. De dagelijkse werkzaamheden gingen me goed af, maar naarmate mijn takenpakket en verantwoordelijkheden groeiden, werd het een behoorlijke uitdaging om klussen die veel concentratie verlangden goed en efficiënt af te ronden.

Tevens vond het contact met Jacqueline (praktijkhouder) veelal plaats middels telefoon of e-mail. We konden nooit tegelijkertijd op kantoor werken en daardoor was er weinig ruimte om te sparren over diverse organisatorische zaken. Zodoende hebben we een behandelruimte van de fysiotherapie, ruim anderhalf jaar geleden mogen omtoveren tot kantoorruimte. We vragen ons nu nog regelmatig af; hoe hebben we óóit zonder gekund…?!

Toch had ik mijn baliewerkplek niet willen missen. Het heeft gezorgd voor leuke contacten met een aantal vaste patiënten. Ik denk nog vaak terug aan de gezellige, wekelijkse gesprekjes. Onze secretaresse, Donna Giezenberg, mag het nu gaan ondervinden!

Kantoor en meer

Inmiddels hebben we dus een fijn kantoortje samen, waar de nodige overleggen plaatsvinden en ideeën worden uitgewerkt. Terwijl ik zoek naar de juiste woorden om een kijkje achter de schermen van het kantoor te schetsen, komt huidtherapeut Carmen, een tikkeltje gehaast en bijtend in een appel, binnengewandeld.

Een dagelijks ritueel; want de huidtherapeuten lopen hier de deur plat. De meeste spullen die hier te vinden zijn hebben met het vak te maken dus zij hebben hier nog meer te zoeken dan ik. Behalve de onvermijdelijke archiefkasten, kantoorspullen en postbakjes van iedereen, staat hier ook een grote, deels open kast, gevuld met allerlei praktijkspullen. Van specifieke productinformatie, vakliteratuur, verbandmiddelen, folders, tot kleurrijke tasjes voorzien van ons logo.

Carmen grist een van de tasjes uit de open kast, met hierop een memoblaadje geplakt voorzien van haar initialen, locatie en een datum. In dit tasje vindt ze de onlangs geleverde en door haar aangemeten therapeutische elastische kousen voor een patiënt, die later vandaag langskomt om te passen. Ze haalt de kousen uit de verpakking, bekijkt ze aandachtig en stopt ze tevreden terug. Vervolgens draait ze zich om, zoekt oogcontact en gaat zitten op één van de witte kuipstoeltjes aan mijn bureau.

Wederzijds respect

Ik stop waar ik mee bezig ben en kijk haar vragend aan. ‘Annemiek, ik wil je toch eventjes zeggen dat ik echt respect voor je heb, want hoe druk het ook is, je maakt evengoed altijd tijd voor me vrij.’ Voordat ik kan reageren vervolgt ze glimlachend haar opmerking; ‘ja dat mag ook weleens gezegd worden toch?’

‘Dat mag zeker, wat aardig van je! We helpen elkaar waar we kunnen toch? Trouwens, jij verdient pas echt respect! Als huidtherapeut kun je in de praktijk direct iets betekenen voor een patiënt, op diverse fronten; wat een voldoening moet dat geven.’

‘Ja dat is zeker waar, ik ben dan ook superblij met mijn baan, maar ook superblij met de aansturing en ondersteuning vanuit kantoor.’ Voordat ik kan reageren springt ze op en even later hoor ik haar vrolijk en opgewekt als ze altijd is, de volgende patiënt binnenroepen.

To do:

Nog nadenkend over dit leuke onverwachtse gesprekje, staar ik naar mijn to-do-list voor deze week:

  1. Aanvragen chronische machtigingen versturen
  2. Binnengekomen contactaanvragen afhandelen
  3. Taakverzoeken naar de huidtherapeuten voor het opstellen van rapportages voor verwijzers
  4. Uitgevoerde behandelingen vorige maand declareren bij de zorgverzekeraars
  5. Voorbereidingen ten behoeve van de salarisadministratie
  6. Verlofaanvragen van de medewerkers bekijken
  7. Jaarplanning voor de laserdagen definitief!
  8. Productvoorraad ZO Skin Health en ZO Medical
  9. Mails
  10. Takenlijst afwerken!

Dag kantoor, hallo praktijk!

Een to-do-list waar toch nooit een einde aan komt, dus een paar uur per maand de praktijk in, voelt als een welkome en leuke afleiding. Bovendien is het erg fijn om als praktijkmanager straks veel meer te weten over de behandelingen die in de praktijk plaatsvinden.

In mijn volgende blog onderga ik mijn inmiddels vierde laserontharingsbehandeling. Echter verloopt deze behandeling anders dan verwacht…

 

  1. Sebacia
  2. Offline is the new luxury
  3. Huid & Therapeut: Jacqueline’s favoriete product en beautytip!
  4. Wat is Endermologie?
  5. Stagiaire huidtherapeut bij Huidtherapie Midden Limburg